Monday, December 18, 2017

Radiohead (Osaka 20/8/2016) & Foo Fighters (Bangkok 24/8/2017)


Radiohead .

Pada penghujung tahun 2015, Radiohead telah mengumumkan bahawa akan bermain di Jepun , sempena festival Summer Sonic 2016 yang berlaku di Maishima Sports Arena.

Tanpa berfikir panjang, aku terus menggunakan credit card aku membeli tiket konsert dan flight.

Berangkat ke Osaka dgn wife. Musim Panas di Jepun lagi panas dari Malaysia.
                               
                                       






Daydreaming Video.
 

Smpi lagu Pyramid Song, wife aku dh tak tahan berdiri di tengah-tengah crowd, walhal kitaorang dh memang dekat dan jelas dpt melihat Radiohead.. cuma dari lensa camera, Jonny nmpk jauh skit.. Rasa rugi tak setup awal-awal nk Jonny. so the rest kita layan dari jauh... hehe. Sound Radiohead Live mmg terbaik. 


 Layan Karma Police Live.
 

National Anthem yo! 
 

Idioteque Blip Blops :)

So.. sekian... satu pengalaman yg tak dilupa smpi bila-bila.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Foo Fighters. 

Setahun kemudian... 
Aku dan rakan - rakan dapat melihat pula Foo Fighters buat pertama kalinya





So aku , Ijat Alnico dan rakan beliau pun pergi ke Bangkok... 

Memang ramai yang aku kenal , pergi tengok Foo Fighters ...  Bhuvan Stillaway pun pergi. Terserempak dengan Ham Seven Collar T-Shirt. Obviuosly dia mmg kene pergi yang Bangkok punya la... Memang tak nye dia ke Singapore .. hahahha

Terjumpa dengan Zubey Freak ( legend band from Indonesia) , Harry Rinky Dink , band grunge otai dari utara.
dengan Pak Sucx. 
dengan Zubey Freak & Bhuvan Stillaway
Yang best nya sebelum aku smpi ke venue, Muang Thong Thani Arena , aku terjumpa dahulu dgn rakan sekolah aku yg mmg dh lama tak jumpa... Pak Sucx



memang aku pogo tak hengat la ...






Best Of You.




Bila dah settle .. aku terjumpa dengan Ejad Hujan.. dia kata dia terjumpa dengan Taylor Hawkins di Hard ROck Cafe Bangkok... padahal aku dgn geng memang lalu depan Hard Rock,dan kitaorg tak pulak nak masuk dlm... tu.. Rugi2. 



smpi bila bila aku jeles.

saat terlepas dpt jumpa Taylor Hawkins.





















No comments:

Post a Comment

Melawat Pink Floyd di Cambridge (27 April 2019)

di pekan Cambridge.  Pada 27 April 2019, aku melawat rumah rumah lama Syd Barrett, Roger Waters, dan David Gilmour di Cambridge.  ...