Wednesday, December 6, 2017

Aku tahu kenapa Krist Novoselic shared posting aku.


Pada 14 April 2017 , Krist Novoselic telah share posting aku apa bila aku posting gambar 3 Nirvana Drummers in A Picture. 

Wow.. memang tak sangka. Posting tu aku tag Chad Channing. Mmg akaun Fcbk Chad Channing. 


Mcm mana aku dpt gambar ini, ialah apa bila aku share posting Fcbk Consequences Of Sound mengenai 3 drummer Pearl Jam pada 10 April di timeline aku , tag Chad dgn Dave.


sama ada di PM fcbk atau di timeline Chad (aku lost disitu,lupa) , ada seorang member Chad bernama Roy Brown komen pada posting itu dgn gambar 3 drummer Nirvana di atas. Aku tanya dia, dia tangkap ke gambar ni, dia kata dia Google je. Dh mmg ada dlm Pinterest.com. AKu pun Google jgk. Jumpa.Gambar tahun 2014, tp kenapa mcm semua org baru nk ambik port? pasal kisah drummer... hehe. Kurang spotlight dia... huhuhu

Dari Pinterest tu tak boleh di download gambar tersebut pasal copyright terjaga tetapi aku screenshot je..


so aku pun buat posting tag Chad.. 


dan tiba-tiba , Krist share posting tu pulak... 


wow... 

bila aku kaji timeline Krist Novoselic, aku sudah boleh tahu kenapa dia share posting aku. Ini adalah gambar dari tahun 2014, apabila Nirvana dihargai di Rock N Roll Hall of Fame. Ianya didapati dari alamat Pinterest ini --> Pinterest of Nirvana 3 Drummers. dimana gambar asal ini adalah dari akaun Tweeter -> lutalo78 . Tetapi di dalam Facebook, ianya adalah buat kali pertama di posting. 

Ok,kembali kepada persoalan kenapa Krist share , dia share pasal dia agak bengang dengan statement Kim Thayil yang menyentuh Nirvana skit yg dia rasa statement yg tidak adil.

https://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/nirvanas_novoselic_get_soundgarden_into_rock_hall_next.html
https://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/nirvanas_novoselic_get_soundgarden_into_rock_hall_next.html

Padahal, Krist pada posting sebelum beliau adalah memuji Pearl Jam Matt Cameron dan juga Soundgarden!!

8th April 2017

8th April 2017

sekali bila dia baca apa yang Kim Thayil kata... dia terus potong..

https://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/nirvanas_novoselic_get_soundgarden_into_rock_hall_next.html 10 April 2017
10 April 2017

Jadi bila dia nmpk posting aku yg tag Chad tu, dia dengan happynye,.. share .. as sort of response to Kim Thayil. Dan aku rasa dia share posting aku tu pasal masa Nirvana dpt inductee to Rock Hall Of Fame, tak de pun 3 Nirvana Drummer di posting oleh journalist music mcm Rolling Stones, NME, Consequences Of Sound dan lain2. Tiada. Krist mesti heran.. jadi.. dia pun share..

Hahaha. Ini semua aku punye conspiracy theory sahaja. 
Dalam masa tgh kecoh bila Krist share tu... aku berpeluang bersembang ringkas dgn guitar tech Kurt Cobain di dalam ruangan komen gambar 3 Nirvana Drummers tu.. iaitu encik Earnie Bailey. Aku pun tak perasan memula. Dia yang snap gambar 3 nirvana drummer... Aku rasa crew,dan management Nirvana semua dijemput masa Rock Hall Of Fame punye ceremony tu.


http://www.effectsbay.com/2017/08/earnie-bailey-guitar-tech-nirvana-foo-fighters-owner-wire-instruments-one-fine-gentleman/




OK terima kasih kerana membaca.





No comments:

Post a Comment

Melawat Pink Floyd di Cambridge (27 April 2019)

di pekan Cambridge.  Pada 27 April 2019, aku melawat rumah rumah lama Syd Barrett, Roger Waters, dan David Gilmour di Cambridge.  ...