Friday, February 3, 2017

Sarang Operasi (Bilek Bedah) Butterfingers circa (2005-2006)


Pada suatu masa (di zmn penghujung penggunaan Kodak dan zmn peaking Hartamas)  ... band aku (Avalanche/Unditified/Kabus)  dapat peluang merakam 2 buah lagu di bawah Bilek Bedah Records, Bandar Menjalara
Dah settle recording. 
Tapi tidak pernah published pun. 
Semua band dah settle records.. 
boleh tanya Auburn , Brainhead , Kapal Selam.. dan etc... 
Sound Engineer waktu itu , Mamoq HueNCry & Batak 18SGG.
Producer....Loque !!

TATAPI ..tak pernah dikeluarkan.. tak pernah menjadi. Tidak tahu mengapa.
Zaman ni Loque serabut/hadapi songblock/sedang menyiapkan STD di Synchrosound . 
Walau apa apa pun, aku satu band, appreciate apa yg telah berlaku. 
Dapat lepak dgn Loque, stone ..sembang2 dgn Kakak Butter (ex Loq) , dapat beramah mesra dgn otai otai music lain... lepak dgn arwah Zac Partician.. 
Pengalaman "under label Butterfingers" ni takkan dilupakan smpi bila2. 
Sekian. 

*** sebelum aku berjumpa dgn ahli Butterfingers semua, aku telah dpt memegang gitar keramat Les Paul Gibson milik Loque di Shah Alam. Waktu tu dia hendak produce sebuah album Just Antidote ( line up nye : arwah Zack Partician, Tom Bollocks , Kusha Joanna&Co dan Kuzhai) jadi dia saja tinggalkan gitar dia dgn Tom.
awal 2005



Dari kiri : Eddy,Batak,Joy dan Sehar (John Kurt)
Belakang : Rashman.


Rashman sedang cari feel untuk rakaman di depan bilek Loque dgn harapan dpt feel Loque.







poster Kid A disitu. 
Demo Butterfingers "12 Goats,6 Oranges and 2 Angels"

::Koleksi Sehar::

Tamat.

gambar tambahan.







With Loque (Jangan Puja Sampai Kecewa album launch (October 2017). With Emmett at his Emmett I's practice studio, Kota Damansara (July 2015).

With the great Hafis Lokomotif (Emmett I Single Launch )
Terima Kasih kepada Joules Tajudin, yang beri peluang ini . Dapat aku jumpa dgn idola tempatan sepanjang zaman. Bersembang plus memberi signature pada cd-cd koleksi Butterfingers aku. Thanks Emmett. Aku cuma tak pernah berpeluang berselfie dengan Kadak je , walaupun pernah 2 kali lepak sembang-sembang di mamak area NZ/Wangsa Maju. Tahun 2005. Lepas waktu 2010 mcm tu, aku terjumpa dgn Kalai di Armanee Kondo , Damansara Damai. Dia mcm perasan dia dan dia mcm perasan-perasan aku jgk..(mcm dia kenal aku hahaha) . Lepas tu aku tegur dia la.. ni Kalai ke.. haha. Memang dia la. Bersembang jap la 10 minit. Dia time tu baru balik dari masjid agaknye.. berkain pelikat dan pakai baju tee warna merah ber logo jata negeri Kelantan. Tapi sayangnye, dia tak nak berselfie dan tak nak  diambil gambar waktu tu ...kalo tak, ia teramatlah rare dan akan ku cuci kasi frame. ha.
  
 



600 Likes.

Joules Tajudin (right)

                               


1996


2016




2 comments:

  1. Thanks for sharing bro. Baring kat depan bilik Loque kononnya nak ambik berkat la tu.. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama sama bro . dh simpan lama..
      its time to share la kut.

      Delete

Melawat Pink Floyd di Cambridge (27 April 2019)

di pekan Cambridge.  Pada 27 April 2019, aku melawat rumah rumah lama Syd Barrett, Roger Waters, dan David Gilmour di Cambridge.  ...